maandag 15 september 2014

Gezellig en druk

Verslagje van de Hobbymanifestatie bij Nellie Snellen op 14 september 2014.
Vroeg opstaan. Meteen douchen. Smoothie drinken. Koffie in een beker voor onderweg en in de auto. Gelukkig had ik gisteravond al alles in de auto gelegd. 
Ria Pastwa staat al klaar in Sittard aan de rand van de weg. Het is net licht, en mistig onderweg. Wat is dat saai rijden als je langs de kant niets kunt zien. Maar binnen bij ons in de auto merken we er niets van. Daar is het al  kleppend zeer zonnig.


In Sevenum staat het dorp al op z'n kop. Er is ook jaarmarkt rond het partycentrum "de Wingerd" waar de happening plaats vindt. Gelukkig mogen we door naar de parkeerplaats. Voor ons is er nog een plekje. Gerti Hofman komt ook aan. Haar helpen we meteen mee uitladen. 
Bij binnenkomst staan de tafels al klaar. Vele zijn al bezig hun stand op te bouwen. Veel demonstraties dit jaar. 
De deuren gaan open. Meteen stormen de mensen naar binnen en bemachtigen direct een stoel aan mijn workshop tafel. Vol. Meteen 6 personen. Zo blijft het ook de gehele dag. Druk. Meegaa DRUK. Dat is toch genieten voor Nellie. Daar doe je het voor. Want zo'n dag organiseren is een hele klus. Toppie team Nellie. 

Het nieuwe papier van Pergamano en Aurelie met thema: This is the season, is zo leuk. Met uiltjes, dennenappels en leuke kleuren. Ik vind dat niet alleen. Want het was tenslotte aan het eind van de dag ook uitverkocht. 
Vele bekende gezichten zie je voorbij lopen en of nemen plaats aan de workshop. Ook Gerti Hofman heeft het druk. Haar voorbeeldkaarten zijn dan ook prachtig. Echte kunstwerkjes. Ik heb beloofd mijn kaartjes die ik voor deze dag heb gemaakt te plaatsen op deze blog. Wel moet ik erbij vertellen dat ik geen gridjes en stempels heb kunnen gebruiken. Deze heb ik nog niet. Het papier was net 5 dagen voor deze manifestatie binnen op het hoofdkantoor bij Craftlines. De velletjes papier heb ik direct uit de enveloppe moeten halen en op de grond tot drogen gelegd.



Het is dan een hele klus om snel iets te maken waarvan je denkt. Yes! die zijn leuk en geven de collectie goed weer. Want je doet natuurlijk je best. Het is Nellie haar dag en moet een succes worden en ook het doel. De Pergamano fans moeten enthousiast worden en deze kerst mooie kaarten maken met de nieuwe papierlijn. Ook de hobbyist moet er vele leuke uurtjes plezier aan kunnen beleven. 
ik hoop dat ik jullie met deze voorbeelden net zo blij maak en dat jullie me de gemaakte werkstukken ook laten zien. Zodra de gridjes en stempels er zijn zal ik deze ook delen. In gedachte heb ik al vele leuke ideeen. 



Helaas heb ik geen fotootjes rondom gemaakt. Geen tijd. En het gebeurt me altijd. Ik vergeet gewoon fotootjes te maken. Maar er zullen op de pagina van NellieSnellen.nl  er vast wel komen. 
Als je denkt wat jammer gemist. Misschien tot volgend jaar. 

Written by:

2 opmerkingen:

  1. Hi Kai,
    Leuk om te lezen dat het weer een zeer geslaagde dag is geweest. En wat een leuke kaartjes! Het was even een o ja momentje toen ik het papier zag. Veel plezier ook met de grids en stempels.
    Liefs Joƫla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bedankt Karin, om de voorbeeldjes op je blog te zetten. En ook bedankt voor de fijne workshop gisteren.
    lieve groetjes
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen